Pokud si karavan půjčujete poprvé, mějte vždy na pamětnou, že se jeho řízení, dost odlišuje od řízení osobního automobilu. Není tak živý, tažné auto má daleko vyšší spotřebu. Jízdě, hlavně v horách je zapotřebí řazení rychlostních stupňů. Ale co je největším problémem při jízdě samotné, je vítr. S větrem, ze předu si karavan celkem slušně poradí, ale horší je to s větrem, který fouká z boku.

Karavan je zázemí pro turistiku

Při skutečně silném větru může docela významně ovlivňovat jízdní stopu soupravy, což hlavně na úzkých silnicích může hrozit sjetím soupravy mimo silnici, nebo nečekáním posláním soupravy do protisměru.

Samotnou kapitolou obtíží, které vás mohou potkat, a pravděpodobně také potkají je couvání a otáčení soupravy. V nepřehledných místech je proto vhodnější přívěs odpojit a otočit ručně. Po otočení tažného automobilu soupravu zase zapojit a teprve pak pokračovat v jízdě. S dlouhým obytným vozem je to komplikovanější. Automobil je široký a dlouhý. V každém případě si vyžádejte pomoc dalších účastníků své posádky, případně požádejte o pomoc někoho z přítomných.

Pro minimalizaci těchto komplikací dobře dopředu naplánujte trasu celé dovolené. A určitě není na škodu, si samotné manévry, jako couvání a otáčení, nacvičit na nějakém velkém, opuštěném parkovišti, kde nikoho neohrozíte. Věřte, že už toto bude prvním zážitkem vaší dovolené. Už jen obrácené řízení taženého přívěsu může docela rozhodit i jinak klidného řidiče.

Karavanem na Máchovo jezero

Trasu své dovolené, respektive výběr kempů, ve kterých budete nocovat, podřizujte právě skutečnosti, že přijedete s karavanem. Solidní kemp, přizpůsobený na umístění karavanů, nabízí dostatečné množství elektrických přípojek. V těchto kempech se dají bez problému naplnit nádrže na vodu, či zbavit se obsahu chemického WC. V lépe vybavených kempech lze rovněž vyměnit propanbutanovou láhev a zajistit si tak palivo pro vařič, topení a ohřev teplé vody.